PROGRAM STRUČNO - RAZVOJNOG CENTRA ZA POTICANJE CJELOVITOG RAZVOJA DJETETA KROZ PODRUČJE MATEMATIČKE KOMPETENCIJE I OSNOVNE KOMPETENCIJE U PRIRODOSLOVLJU
Cilj programa stručno - razvojnog centra za poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz područje matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju je unaprjeđivanje stručnog rada u području ranog i predškolskog odgoja te stručno usavršavanje odgojnih djelatnika (Slunjski i sur., 2014).
Osmišljavanje, izrada i provedba ovog Programa dio je strategije djelovanja našeg vrtića u smjeru povećanja kvalitete odgojno-obrazovnog rada.
Voditeljice programa, odgojne djelatnice DV Dugo Selo, bit će:
Draženka Sesan, ravnateljica, Goranka Matić Šarić, stručna suradnica psihologinja,
Romana Pejčić, odgojiteljica, Nikolina Bošnjak, stručna suradnica pedagoginja,
Snježana Fuks, odgojiteljica, Ivana Kralj, odgojiteljica.
Stručne djelatnice DV Dugo Selo sudjelovat će u realizaciji Programa kroz prekovremeni rad (što mjesečno iznosi najviše 4 sata prekovremenog rada za provoditeljicu programa), a u suglasju s odredbama Državno pedagoškog standarda predškolskog odgoja i obrazovanja.
Nadalje, zajednički rad djelatnika vrtića u pripremi, planiranju, provedbi i vrednovanju cjelokupnog odgojno-obrazovnog djelovanja vrtića, kao bitan aspekt kulture vrtića, kontinuirano će se poticati i usmjeravati radi istraživanja i unaprjeđenja odgojno-obrazovne prakse (Slunjski i sur., 2014) .
Namjena i vremenik programa: U Program će se uključivati zainteresirani stručni djelatnici s područja odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi: odgojitelji, stručni suradnici, ravnatelji dječjih vrtića te ostali zainteresirani stručnjaci. Redoslijed upisa polaznika u edukaciju bit će identičan redoslijedu prijava i izvršenim uplatama.
Broj polaznika ograničen je na 30 polaznika po ciklusu edukacije SRC.
Način realizacije: u 2020./2021. pedagoškoj godini održat će se uvodni modul Programa stručno-razvojnog centra, uz poštivanje aktualnih epidemioloških mjera (online komunikacijskim kanalom, primjerice, webinar putem ZOOM platforme ili drugačije).
Ukoliko epidemiološka situacija bude dozvoljavala, krenut će se s provedbom Programa stručno-razvojnog centra koji je sadržan u 11 modula. Svaki modul sadrži izlaganje /interaktivno predavanje profesora nastavnika s fakulteta ili/i priznatih stručnjaka iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja gdje će polaznici biti upoznati s najnovijim znanstveno-stručnim spoznajama. Nakon toga, slijedi prikaz primjene navedenih spoznaja u odgojno-obrazovnoj praksi putem razmjene iskustva, refleksije, radionica i ostalog.
Pregled uvodnog modula:
CILJ: upoznavanje zainteresiranih odgojnih djelatnika te šire društvene javnosti s organizacijom, sadržajem te metodama edukacije u Stručno-razvojnom centru za poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz područje matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju.
Prema aktualnoj epidemiološkoj situaciji, prilagodit će se forma održavanja uvodnog modula - primjerice - online putem.
SADRŽAJ MODULA
Predstavljanje sadržaja i metode rada u Stručno-razvojnom centru za poticanje cjelovitog razvoja djeteta kroz područje matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju
Kratki prikaz radionica / projekata /posjeta planiranih u okviru SRC
Način vrednovanja: Provoditelji Programa će nakon svakog održanog izlaganja/predavanja ili vođenja radioničkog dijela modula popunjavati standardizirani obrazac za izvješće, ali i za refleksiju realizacije planiranih ciljeva i zadaća, čime će se dobiti značajni pokazatelji ostvarene kvalitete stručnog usavršavanja polaznika pojedinog modula edukacije. ("Obrazac za izvješće o održanom modulu u okviru SRC").
Literatura:
1. Slunjski i sur. (2014). Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Republika Hrvatska.