STRUČNO-RAZVOJNI CENTAR
Rana i predškolska dob najpogodnije je vrijeme za postavljanje temelja u razvoju interesa, znanja i navika čuvanja okoliša te razumijevanja prirodnog bogatstva i njegovog očuvanja. Malo dijete ima urođeni potencijal za istraživanjem posebice prirode, a odgovornost odraslih je naučiti djecu odnositi se prema njoj s poštovanjem i odgovornošću. Proces senzibiliziranja za prirodoslovlje mora biti stalan i dugoročan, mora se odvijati na svim razinama.
Nadalje, znanstvena istraživanja potvrđuju veliku značajnost jačanja matematičke kompetencije u ranoj i predškolskoj dobi. Duncan i sur. (2007) su ispitivali povezanost spremnosti za školu i kasnijeg školskog postignuća djece: meta-analizom šest longitudinalnih istraživanja su utvrdili kako je rana usvojenost matematičkih koncepata snažan prediktor kasnijeg školskog postignuća.
Osmišljavanje i izrada ovog Programa rezultat je i višegodišnjeg odgojno-obrazovnog djelovanja u DV Dugo Selo na području poticanja cjelovitog razvoja djeteta kroz područje matematičke kompetencije i osnovnih kompetencija u prirodoslovlju.
O PROGRAMU STRUČNO-RAZVOJNOG CENTRA
Program sadrži 11 edukativnih modula. Pregled tema:
Svaki modul sadrži izlaganje /interaktivno predavanje profesora nastavnika s fakulteta ili/i priznatih stručnjaka iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te prikaz primjene znanstvenih spoznaja u odgojno-obrazovnoj praksi putem razmjene iskustva, refleksije, radionica, fokus grupa i ostalog. Edukacija je namijenjena stručnim djelatnicima u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (odgojiteljima, stručnim suradnicima i ravnateljima). Nakon završetka Programa polaznici će biti educirani za osmišljavanje, planiranje i izradu te provedbu i vrednovanje kraćeg programa za stvaranje uvjeta za razvoj matematičke kompetencije djece te za planiranje, provedbu i vrednovanje projektnog odgojno-obrazovnog rada za razvoj osnovnih kompetencija u prirodoslovlju. |