KRAĆI PROGRAM ZA POTENCIJALNO DAROVITU DJECU
Cilj programa: zadovoljenje posebnih potreba potencijalno darovite djece omogućavanjem individualnog i diferenciranog sadržaja odgojno-obrazovnog rada koji će odgovarati stupnju razvoja djeteta, njegovim specifičnim potrebama i sposobnostima.
Nositelj programa: Program provodi odgojiteljica educirana za odgojno-obrazovni rad s potencijalno darovitom djecom u suradnji sa stručnom suradnicom psihologinjom i pedagoginjom vrtića, odgojiteljima i roditeljima.
Namjena i vremenik programa: Program je namijenjen potencijalno darovitoj djeci s navršenih pet godina, u godini prije polaska u školu. Program će se provoditi od siječnja do lipnja, 2 puta tjedno po 45 minuta, a u skupini od 4 do 5 djece.
NAČIN REALIZACIJE
IDENTIFIKACIJA POTENCIJALNO DAROVITE DJECE
Odgojitelji i roditelji nominiraju djecu, a psihologinja provodi psihološko testiranje, intervju i procjenu uratka djeteta te se donosi timsko mišljenje o uključivanju u program.
RODITELJSKI SASTANAK
Roditelji se na sastanku upoznaju sa specifičnostima programa.
IZVJEŠTAVANJE RODITELJA O REZULTATIMA
Tijekom provođenja programa roditelji imaju uvid u odgojno-obrazovni rad s djecom te njihove rezultate (dječje uratke).
KONZULTACIJE
Voditeljica programa i psihologinja vrtića provode timske konzultativne razgovore o uključivanju svakog djeteta i o njegovom napredovanju u programu.
Bitni aspekti rada:
- uvažiti dijete kao cjelovito biće potičući njegove posebne potrebe i interese, te mu omogućiti proširenje spoznaje u onome što ga zanima i na način koji mu odgovara;
- osigurati djeci prostorne, materijalne, socijalne i vremenske uvjete spontanog situacijskog učenja u igrama i aktivnostima različitog stupnja složenosti (logičke, strateške, problemske igre);
- osnažiti djecu u prihvaćanju svojih mogućnosti i granica, stvoriti emocionalno stabilno okruženje;
- osvijestiti ulogu odgojitelja ? voditelja programa kao promatrača, poticatelja i suigrača;
- u ozračju skupine djece sličnih potencijala jačati kompetencije u aktiviranju različitih razina misaonih procesa, kao što su shvaćanje, korištenje znanja u rješavanju problema, analiziranje dijelova i sintetiziranje.
Način vrednovanja
Dnevna i godišnja zapažanja i planiranja
Uradci djece, radni listovi
Mišljenja voditeljice programa, izvješće o kraćem programu
Razvojna mapa djeteta