Stranica 9 od 9
Životno praktične radne aktivnosti:
- aktivnosti vezane uz zadovoljavanje osnovnih bioloških potreba: korištenje toaleta, pranje ruku, samostalnost kod jela, pristojno ponašanje za stolom, samostalno oblačenje, svlačenje, vezanje vezica
- formiranje i briga za živi kutić prirode (ribica, kornjača, biljka)
- opasnosti u kući (oštri predmeti, vruća voda, vatra, otrovne tekućine, smeće, lijekovi)
- opasnosti u prometu (ulica nije mjesto za igru, kretanje prometom, prelazak ulice, nepoznate osobe, prometni znakovi-naši čuvari)
- Očuvanje zdravlja i okoliša (zbrinjavanje otpada, recikliranje)
Umjetničko promatranje, slušanje i interpretiranje umjetničkih tvorevina za djecu:
- Slikovnice: Elmer, Pale sam na svijetu, Hrabrica, Dobro jutro, laku noć, medo bere jagode, Hrvatska domovina, Riba duginih boja, Razbojnik sa žutom pjegom, Plesna haljina žutog maslačka
- Priče: Vuk i sedam kozlića, Ogledalce, Tko je Videku napravio košuljicu, Djed i repa
- Pjesmice: Kako živi Antuntun, Švelja
- Slušanje narodne i klasične glazbe, te zajedničko pjevanje pjesmica
- Zajednički odlazak u dječje kazalište, različite predstave u prostoru u kojem se program provodi
Raznovrsne igre (funkcionalne, simboličke, igre građenja i konstruiranja, igre s pravilima):
- Gradimo svoju kuću, vrtić, školu
- Put od škole do kuće, prometnice, vozila, figurice ljudi, prometni znakovi, semafor
- Društvene igre: Čovječe ne ljuti se, Memory, Domino, Mlin, Kružić-križić
- Socijalne igre:_ Tko se skriva ispod plahte?, Košarica, Igre opuštanja, Igra tišine, Pokvareni telefon, Na slovo, na slovo…, pantomima
- Didaktičke igre, Slagarice, Matematičke igre i aktivnosti (geometrijski likovi, skup-koštice bundeve), Pokretne igre (Dan-noć, Pauk i paučići)
Aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja:
- Izrada instrumenata, upoznavanje udaraljki i izvođenje ritmičke pratnje uz pjevanje, izvođenje brojalice
- Igre s pjevanjem: Igra kolo, tko je moje guske krao?, i druge igre vezane uz tradiciju kraja u kojem dijete živi
- Govorne igre: Životinje koje počinju zadanim glasom, Žirafa u trgovini kupuje sve na slovo Ž, Slavica Silvija slavi sedmi rođendan, poklanjamo joj darove koji počinju s glasom S
- Igre za razvoj glasovne sinteze i analize (L-O-P-T-A)
- Crtanje, slikanje i modeliranje (Moja obitelj, Ja, Moj prijatelj/ica, Ananas, Nar, Moja škola, Stol i stolice, Životinje, Drvo, Bicikl, Kišobran, Paukova mreža, Tople i hladne boje, Kontrasti, Kolaž – prometna vozila i sl.)
Istraživačko-spoznajne aktivnosti:
- Znam: vezati cipele, uliti mlijeko, izrezati, pjevati, slikati, nizati, provlačiti, Učim koristiti iglu i konac
- Lica pokazuju osjećaje, Igra uloga-prijatelj-što treba njegovati?, Kako se samoočuvati ?,
- Imenovanje, prepoznavanje po izgledu, okusu, boji, opipu, mirisu, sluhu (aktiviranje svih osjetila)
- Otkrivanje i jednostavno eksperimentiranje: voda, snijeg, led, para, pliva-tone; svojstva, funkcije, odnosi: prostorni, vremenski, količinski, igre s vodom, pijeskom, papirom, magnetima
- Promatranje (rast biljaka, promjene u prirodi–godišnja doba), šetnje
- Posjete: seoskom imanju, ZOO vrt, kino, kazalište, muzej
Druženja i društveno-zabavne aktivnosti:
- Izrada: nakita, maske, zmaja, vjetrenjače
- Sistematski pregled djece: Dolazi nam liječnik, susret s ljudima različitih profesija
- Posjet prijatelju u vrtiću/školi
- Obilježavanje značajnih dana: Dan Planete Zemlje, Dan zaštite voda, obilježavanje blagdana, Majčin dan, Očev dan, Dan obitelji, jesenska i proljetna svečanost, Valentinovo, Sv. Dan sporta,