EVAULACIJA
Uspješnost realizacije programa i učinkovitosti odvijati će se uspoređivanjem podataka o djetetovu razvoju i razvojnim potrebama dobivenih na početku i na kraju pedagoške godine. Praćenje dječjeg napretka u predškoli počinje dobivanjem prvih informacija od roditelja u prvim susretima. To su osnovni podaci o zdravlju i tjelesnom razvoju, mogućim razvojnim zaprekama ili posebnim talentima. Tijekom ostvarivanja izvedbenog programa voditelj će bilježiti važne napomene glede izvedbe programa, o sudjelovanju pojedinog djeteta, mogućim problemima, kao i primjedbe za poboljšanje njegova rada. Ne dajući na kraju programa nikakve konačne prosudbe o djetetu, voditelj može pripremiti svoje mišljenje o tome u čemu se neko dijete pokazalo uspješnim i na koji način, te o tome obavijestiti i roditelje.
Odgojitelj će, zajedno s stručnim timom pratiti i procjenjivati svoju metodičku kreativnost, primjenjivanje suvremenih oblika i metoda rada u odgojno-obrazovnom procesu.
Voditi će i pedagošku dokumentaciju (imenik djece, tromjesečne, tjedne i dnevne planove, te svakodnevna zapažanja o aktivnostima djece). Na kraju pedagoške godine piše godišnje izvješće o radu i provođenju programa predškole.
MOGUĆE TEME, SADRŽAJI I AKTIVNOSTI IZVEDBENOG PROGRAMA
Izvedbeni program sastoji se od užih i širih tema, pa i složenih, slojevitih cjelina.
Prvi dani u predškoli – upoznavanje, predstavljanje, upoznavanje prostora i sredstava
Razvijanje djetetove samosvijesti – To sam ja, Što sve mogu…, Biti zdrav tijelom i duhom, zdrava hrana, Lijepo ponašanje
Djetetovo okruženje – Ja i moja obitelj, Znam gdje stanujem (put od kuće do vrtića-škole, oprezno kretanje u prometu), Gosti u predškoli (prvašići, učitelji…)
Svijet u kojem živim – Zajednice živih bića: kućni ljubimci, seosko gospodarstvo – domaće životinje, šumske - divlje životinje; More, rijeke i obala
Velike ljudske zajednice – Moj zavičaj i moja domovina Hrvatska, Hrvatska je dio svijeta, Planet Zemlja
Promet i prometna kultura – Vrste vozila, prometnih putova; Ponašanje u prometu
Doživjeti umjetnost i stvarati – Doživljaj umjetničkog stvaranja, Upoznavanje s poznatim glazbenim, likovnim i scenskim djelima, Narodna umjetnost (folklorna, kulturno-umjetnička društva…), Lutkarske predstave
Specifične aktivnosti s kretanjem:
- Male tjelesne aktivnosti sa i bez pomagala (uže, obruči, lopte, krpenjače), hodanje i trčanje, provlačenje i puzanje, penjanje, hvatanje i bacanje, razne pokretne igre (lovice, Puše vjetar, gumi-gumi, Školice), vožnja biciklom, sanjkanje, grudanje, vrtićka olimpijada (košarka, nogomet, rukomet), stvaranje navika vježbanja