banermali.png
baner001.jpg baner002.jpg baner003.jpg baner004.jpg baner005.jpg baner006.jpg baner007.jpg baner008.jpg baner009.jpg baner010.jpg baner011.jpg baner012.jpg baner013.jpg

 

Konkretizacija zadaća u odgojno-obrazovnom radu s djecom u predškoli je određena prema potrebama djece i očekivanjima koja pred njih postavlja škola, ali i cjeloživotno učenje

 

Iz područja upoznavanja elementarnih matematičkih pojmova biti će obuhvaćene sljedeće cjeline: logičke operacije s konkretnim predmetima, skupovi, brojevi, veličine, geometrijski oblici, mjere i mjerenje; te pojmovi: prostorni odnosi (gore-dolje, ispod iznad, ispred-iza, u-na, odnosi veličina, vremenski odnosi, geometrijska tijela (kocka, kugla, valjak, piramida). Djeci će, uz radne listove, biti ponuđeni materijali koji će se pripremiti prema njihovim individualnim potrebama, odnosno napretku.

 

Motorički razvoj kod djece potiče se kroz tri područja: opću motoriku tijela (motorička spretnost ruku, nogu, usklađivanje pokreta oko-ruka), slušnu percepciju, vidnu percepciju (vidno razlučivanje: boja, veličine, oblika, uočavanje sličnosti i različitosti, zajedničke osobine, povezivanje izgleda i oblika; vidno-prostorna orijentacija: prostorni odnosi, usklađivanje pokreta oko-ruka-noga; vidno pamćenje: kombiniranje geometrijskih likova, uočavanje slijeda).

 

Govorni razvoj obuhvaćen je područjima: pokretljivost govornih organa, izvođenje glasova, oponašanje i početna tvorbe glasova, izgovor glasova, izgovor složenih riječi, razlikovanje i imenovanje glasova, raščlamba i povezivanje glasova, dopunjavanje i oblikovanje rečenica, usvajanje pojmova. Stjecanje grafomotoričkih vještina obuvaća: sustavno osvješćivanje povezanosti grafema i fonema, stjecanje unutarnjih reprezentacija oblika slova, te „predvježbe“ i vježbe u službi pisanja poruke. Predvježbe za čitanje i pisanje obuhvaćaju: vježbe za spremnost čitanja i pisanja: prepoznavanje likova, prepoznavanje i spajanje jednakih oblika na različitim podlogama, prepoznavanje jednostavnih oblika i bojanje, prepoznavanje jednakih znakova u različitim položajima, bojanje površina-pronalaženje skrivenog lika, mogućnost slijeda (ravna i zakrivljena crta), povlačenje crte, nastavljanje slijeda; raščlambu i povezivanje glasova, raščlambu i povezivanje glasova u riječi, priča prema nizu slika.

 

POLAZIŠTA PROGRAMA PREDŠKOLE

 

Polazišta za koncipiranje programa predškole su zadaće i uvjeti – organizacijsko-materijalni kontekst.

Voditeljica treba dati do znanja svakom polazniku predškole da je dobrodošao i da je prihvaćen kao ravnopravan sudionik u zajednici predškole, s jednakim pravima i obvezama glede uporabe prostora i sredstava koje treba čuvati. Prava i obveze treba naglasiti jer su one dio aktivnog pripremanja za osnovnu školu kao novi sustav prava i obveza. Tijekom rada u predškoli nastojat će se da svaki polaznik iskuša i razvija svoje psihofizičke snage i potencijale, pri čemu će doživjeti uspjeh i priznanje, ali i poneki neuspjeh, što također treba naučiti uspješno prevladati. U pomaganju drugima može se naći zadovoljstvo davanja, a i osjećaj uzajamnosti i sigurnosti da će i nama drugi pomoći. Učenjem da uz prava, djeca imaju i obveze, predškola priprema buduće učenike za školske obveze.

Osnovne obveze predškolaca  jesu:

  • prema sebi (skrb za zdravlje i vlastiti razvoj, usvajanje higijenskih i radnih navika, pravila o očuvanju zdravlja)
  • prema drugima (ovladavanje uljudbenim ponašanjem, pomaganje slabijima i potrebnijima, tolerancija, razumijevanje i uvažavanje različitosti, suradnja, nenasilno rješavanje sukoba)
  • prema okolini (razvijanje osjećaja i spoznaja da su dio prirode koju treba čuvati, da imaju dom, zavičaj i domovinu koji su dio velike ljudske zajednice)

 

Voditelj će nastojati pomoći nesigurnoj djeci i onoj s posebnim potrebama, pri čemu će ostaloj djeci s mjerom ukazati na njihove posebne potrebe. Polaznike predškole uvodi se u shvaćanje značaja sustava simbola za ustroj i reguliranje svakodnevnog života, te o modernim sredstvima komunikacije. U svakoj će se prigodi poticati dječja inicijativa, kreativnost i stvaralačko izražavanje. Neposredna priprema za školu obuhvaća i pojačano usmjerivanje na hotimičnu pažnju, psiho-motoričku osposobljenost i koordinaciju pokreta važnih za ovladavanje pisanjem (crtanjem…), dobru orijentaciju u prostoru, razlikovanje oblika te sposobnost njihova zapažanja i izdvajanja. Dijete bi nakon pohađanja predškole trebalo biti pripremljeno za uključivanje u školsku sredinu i prihvaćanje školskih obveza.

 

Kalendar događanja

Kolovoz 2019
24
Subota
DAN ZAŠTITE RODA
BuaXua Calendar

Eko-himna

Brojač posjetitelja


Trenutno

1
Online

24 Kolovoz 2019
Djecji vrtic "Dugo Selo" @ 2014.
X

Ups!

Nedozvoljeno kopiranje sadržaja!