banermali.png
baner001.jpg baner002.jpg baner003.jpg baner004.jpg baner005.jpg baner006.jpg baner007.jpg baner008.jpg baner009.jpg baner010.jpg baner011.jpg baner012.jpg baner013.jpg

 

SURADNJA S RODITELJIMA

 

Djeca i njihovi roditelji također su temeljni dio procesa obučavanja u predškoli. Voditelj, kao i druge stručne osobe u predškoli, moraju nastojati s njima razvijati prijateljske i suradničke odnose. Obitelj je najosjetljiviji dio društva, a od svih članova obitelji najosjetljivije je dijete. Zakonsko je pravo roditelja biti uključen u realizaciju i praćenje programa,a naša je naša je profesionalna obveza pomoći roditelju u kompenzaciji toga roditeljskog prava. Sadržajno osmišljena suradnja s roditeljima u programu predškole olakšava djetetov prijelaz   iz obiteljskog okružja u novu okolinu i situacije.

Rad s roditeljima moguće je organizirati kroz sljedeće oblike suradnje:

  • Roditeljski sastanci (informativnog i komunikacijskog tipa, edukativni sastanci s temom roditeljstva, odgojnih metoda, aktualnom razvoju djeteta, pripremi za školu)
  • Zajednička druženja djece, roditelja i voditelja („ogledni“ rad)
  • Individualne konzultacije
  • Panoi za roditelje
  • Uključivanje roditelja u realizaciju programa
  • Pismeni oblici suradnje. Obavijesti informativnog karaktera, leci za roditelje, ankete

 

Suvremena škola podrazumijeva partnerski odnos s roditeljima i zajedničko sudjelovanje u predviđenim odgojno-obrazovnim aktivnostima. Senzibiliziranje roditelja za potrebe, probleme i funkcioniranje škole te za aktivno sudjelovanje u životu škole započinje prvim susretom roditelja i djeteta sa školom u razdoblju predškole.

 

SURADNJA S OSNOVNOM ŠKOLOM

 

U suradnji i povezivanju vrtića i škole moraju sudjelovati svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa: djeca, odgajatelji, učitelji, stručni suradnici, ravnatelji, roditelji, lokalna zajednica, Agencija za odgoj i obrazovanje, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.Zadatak je svih odgajatelja i učitelja da svojim stavovima, savjetima i osobnim primjerom pridonesu kvalitetnom podizanju i odgajanju djece.

Prijedlozi oblika suradnje koje vrtić može uspostavljati sa školama:

  • Sastanak stručnih timova radi dogovaranja oblika i plana suradnje
  • Roditeljski sastanci u vrtiću, na koje dolaze stručni suradnici i nastavnici iz škole koji predstavljaju školu koju će djeca pohađati
  • Posjet učitelja vrtiću, kako bi upoznali djecu i način rada
  • Posjet djece školi
  • Sastanak stručnih suradnika vrtića i škole radi izmjena informacija o djeci s posebnim potrebama
  • Roditeljski sastanci na kojima se govori o spremnosti djeteta za školu i postupcima kojima će vrtić pomoći djeci u prijelazu
  • Stručni skupovi nastavnika i odgajatelja,razmjena iskustava

 

Svake će se godine oblici suradnje dogovarati ovisno o procjenama korisnosti i mogućnosti ustanova.

 

ORGANIZACIJSKO-MATERIJALNI UVJETI RADA

 

Bitna zadaća voditelja je pravilna organizacija prostora, odnosno dovoljan broj oformljenih kutića koji mogu biti stalni i/ili privremeni. Soba dnevnog boravka u kojoj se provodi program predškole treba sadržavati sljedeće kutiće:

  • Kutić za početno čitanje i pisanje
  • Kutić umjetnosti za likovno i glazbeno izražavanje i stvaranje
  • Kutić za stolno-manipulativne aktivnosti
  • Kutić za obiteljske i dramske igre
  • Kutić osame
  • Kutić za istraživanje
  • Kutić građenja i konstruiranja
  • Kutić za igre vodom i pijeskom
  • Prostor za igre na otvoreno

 

Kalendar događanja

Studeni 2019
17
Nedjelja
SVJETSKI DAN NEPUŠAČA
BuaXua Calendar

Eko-himna

Brojač posjetitelja


Trenutno

2
Online

17 Studeni 2019
Djecji vrtic "Dugo Selo" @ 2014.
X

Ups!

Nedozvoljeno kopiranje sadržaja!