banermali.png
baner001.jpg baner002.jpg baner003.jpg baner004.jpg baner005.jpg baner006.jpg baner007.jpg baner008.jpg baner009.jpg baner010.jpg baner011.jpg baner012.jpg baner013.jpg

«Jednog lijepog sunčanog dana jedna maca izvela je svoje mačiće u šetnju. Iznenada je pred njih iskočio pas. Mačići su se prestrašili i stali mijaukati. Mama je hrabro istupila naprijed, opasno se nakostriješila i zarežala: «Grrr, grrr». Pas je začuđeno pogledao, podvio rep i pobjegao. Mama-maca se okrenula mačićima i ponosno rekla:»Vidite djeco, što znači poznavati strane jezike!».

(Prebeg-Vilke, m.: «Vaše dijete i jezik», str.139)

 

Strani jezici postaju sve popularniji i u našoj sredini strani jezik je počeo dobivati na važnosti. Zato smo odlučili ponuditi u našem vrtiću posebni program – program ranog učenja stranog (engleskog ) jezika u sklopu cjelovitog 10-satnog programa odgoja i naobrazbe.

Posebni  program učenja engleskog jezika u sklopu redovitog 10-satnog programa ostvaruje se u skupini djece u dobi od 4 godine do polaska u školu.

Program stranog jezika provode odgojiteljice posebno educirane u području ranog učenja stranog jezika.

Program je verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

CILJEVI PROGRAMA:

  • utjecati na cjelovit razvoj djeteta obogaćujući odgojno-obrazovni rad sa stranim jezikom
  • uočavanje i prihvaćanje međusobnih različitosti te osnovnih moralnih vrijednosti
  • stjecanje temeljnih socijalnih vještina
  • senzibiliziranje djeteta za jezik, kulturu i običaje engleskog govornog područja
  • usvajanje riječi te jezičnih i fonetskih normi engleskog jezika.

 

 

ZADAĆE:

Osnovne razvojne zadaće, usklađene s individualnim potrebama i mogućnostima svakog djeteta upotpunjuju se i specifičnim zadaćama koje se ostvaruju učenjem stranog jezika, a to su:

  • razvijati i podržavati motivaciju i interes djeteta za učenje stranog jezika te pozitivan stav o učenju
  • razvijati dječje razumijevanje engleskog jezika i postaviti temelje za pravilan izgovor, ritam i intonaciju govora djeteta
  • hrabriti dijete da samostalno progovori stranim jezikom
  • osigurati djeci početnicima zabavan i poticajan prvi kontakt sa stranim jezikom putem zanimljivih aktivnosti bitnim za njihov kognitivni razvoj
  • razvijati komunikacijske i jezične vještine djeteta na stranom jeziku, posebno slušanje  i govorenje
  • usvajati osnovni rječnik i jezične strukture putem komunikacijskih sadržaja u igri i svakodnevnim situacijama (slušanja audio materijala, čitanja djeci).

 

Program stranog jezika je dio odgojno-obrazovnog rada i oblik je njegova obogaćivanja. Program podržava razvoj  djeteta u cjelini i obuhvaća sva područja djetetova razvoja: tjelesni, spoznajni, socio-emocionalni i govorni. Posebnost pristupa je u postupnom povećanju udjela stranog jezika u svakodnevnim aktivnostima i komunikacijskim situacijama između djece  i odgojitelja. Program polazi od individualnih sposobnosti i uvažava individualne potrebe svakog  djeteta. U osmišljavanju i planiranju aktivnosti programa bitnu odrednicu čine interesi djece.

Program stranog jezika će se provoditi kao transakcijski proces koji obiluje igrom, istraživačkim, spoznajnim, umjetničko-stvaralačkim, društveno-zabavnim i praktičnim životnim djelatnostima djeteta u komunikaciji i interakciji s odgojiteljima i drugom djecom.

Teme  i sklopovi aktivnosti planirat će se u skladu s aktualnostima iz djetetova života, događajima u prirodi, blagdanima i društvenim događanjima:

  • To sam ja – dijelovi tijela, odjeća, obuća, raspoloženja, higijena, pozitivna slika o sebi
  • Moja obitelj - kuća, dvorište, članovi obitelji, obiteljski i emocionalni odnosi
  • Moji prijatelji / vrtić- igre i igračke, slavlja, kulturno ophođenje, svakodnevne situacije, socijalne vještine
  • Ljudi i običaji engleskog govornog područja- Thanksgiving Day (USA), kraljevska obitelj (UK), Halloween, tradicionalna jela
  • Priroda - biljke, životinje, prirodne pojave, vrijeme, godišnja doba
  • Brojevi, boje, prostorni i vremenski odnosi, oblici, veličine, klasifikacija, serijacija
  • Blagdani i svečanosti- rođendani, Božić, Fašnik,Uskrs.

Tematske cjeline će se iskoristiti  sukladno dječjim interesima i potrebama, obogaćene autentičnim i umjetničkim sadržajima na engleskom jeziku.

Putem svakodnevnih situacija te planiranim i spontanim dječjim aktivnostima, djeca bi trebala usvojiti sljedeće funkcije:

-         pozdravljanje, predstavljanje, imenovanje osoba i predmeta
-         postaviti i odgovoriti na jednostavna pitanja
-         upotrijebiti fraze kulturnog ophođenja
-         reći svoju dob i adresu
-         postupiti po jednostavnim nalozima
-         reći što vole, a što ne, reći kako se osjećaju
-         opisati pomoću jednog prijedloga/pridjeva
-         recitirati i pjevati  kraće pjesmice, brojalice i rime
-         ispričati/prepričati kraću jednostavnu priču uz slikovni materijal
-         igrati pokretne igre, igre prstima i druge igre.

Osnovne gramatičke strukture uvodit će se putem igre, priče, pjesme, uvijek u situacijskom kontekstu.

Pripremila: Tanja Petric, odgojiteljica

 

Kalendar događanja

Lipanj 2017
26
Ponedjeljak
nema događanja
BuaXua Calendar

Eko-himna

Brojač posjetitelja

1.png5.png6.png5.png8.png0.png5.png
Danas4176
Jučer9858

Trenutno

30
Online

26 Lipanj 2017

Našu WEB stranicu posjećujete:

Djecji vrtic "Dugo Selo" @ 2014.
X

Ups!

Nedozvoljeno kopiranje sadržaja!